„Jeżyki”

CYKL ĆWIECZŃ:

ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni

  • Przeciąganie się jak najwyżejsięganie rękoma i nogami ” do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcania żarówki

 

tn_20161129_092257     tn_20161129_092322

tn_20161129_092431

  • Pełzanie – wszyscy leżą „w rozsypce” na podłodze ( na brzuchu lub na plecach) ; poruszanie się po podłodze w przód i w tył ( pełzanie) – ruch wykonywany za pomocą rąk

tn_20161129_093052   tn_20161129_093113

tn_20161129_092946   tn_20161129_092711

tn_20161129_092803  tn_20161129_092928

  • Raczkowanie – dzieci wykonują klęk podparty , raczkują, czyli poruszają się po sali , opierając się na dłoniach i kolanach

tn_20161129_093157    tn_20161129_093205

  • Czworakowanie – dzieci wykonują koci grzbiet , poruszają się na czworakach ( starają się płożyć na podłodze cale dłonie)

tn_20161129_093221  tn_20161129_093241

tn_20161129_093238

  • Przechadzka w parach – wszyscy łączą się w pary ; poruszanie się ( w parach) po sali – najpierw z otwartymi a następnie z zamkniętymi oczami. Potem następuje zmiana ról

tn_20161129_093520  tn_20161129_093529

tn_20161129_093543  tn_20161129_093657

Ćwiczenia rozwijające świadomość osoby

  • Fotelik – obejmowanie i kołysanie

tn_20161129_093949  tn_20161129_093827

tn_20161129_094001

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”

  • Tunel – dzieci przechodzą na czworakach lub przeczołgują się pod klęczącymi na druga stronę ” tunelu”

tn_20161129_094931

 tn_20161129_094358    tn_20161129_094905

tn_20161129_094851

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.