Spotkanie z grupą „Podróżnicy”
Cykl Ćwiczeń:
a) świadomości ciała i przestrzeni
Powitanie części ciała – nauczyciel nazywa rożne części ciała i ułatwia dziecku zapamiętywanie ich nazw przez dotykanie, głaskanie odpowiednich części ciała ( głowy, uszu, ramion, pleców), i poruszania nimi: nauczyciel koryguje jednocześnie postawę ciała dziecka.


Zabawa twórcza – „przywitaj się jak….wiatr” oraz świadomość przestrzeni – wyczuwanie kończyn – zabawa „Clown”- wyczuwanie nóg w ruchu



b) świadomość przestrzeni
„Bączek ” – obracanie się wokół własnej osi , siedząc na podłodze

„Wędrujące bączki”- poruszanie się po sali na pośladkach nie używając rąk

Przetaczanie się z boku na bok

„Raki”- wszyscy , leżąc na brzuchu , ślizgają się po podłodze


c) relacje „z”
„Łódka”- nauczyciel obejmuje i kołysze na boki siedzące w środku dziecko



„Pokazy lwów”- partner bierny kładzie się na podłodze a lwy – partnerzy aktywni przechodzą , aby nie zrobić im krzywdy


d) oparte na relacji „razem” ( relacji partnerskiej)
Wstawanie i siadanie przy pomocy partnera



„Piłowanie drewna” – nauczyciel i dziecko na przemian kładą się na plecach na podłodze , cały czas trzymając się za ręce


RELAKS MASAŻYK






