Spotkanie z grupą „Żabki”
Cykl ćwiczeń :
- kształtujących świadomość ciała i przestrzeni
Bajka o „ciele” – przywitanie części ciała – dorosły nazywa różne części ciała i ułatwia dziecku zapamiętywanie ich nazw przez dotykanie, głaskanie odpowiednich części ciała ( głowy, uszu, ramion, pleców) i poruszanie nimi
Dziwne kroki – dzieci chodzą na szeroko rozstawionych nogach , maszerują z wysoko uniesionymi kolanami , chodzą tip- topami oraz w sposób zabawny
Przestrzeń – „bączek” obracanie się wokół własnej osi, siedząc na podłodze
b. relacje „z” ( opiekuńcza)
zabawa ” jeż z jabłkiem” – jedno z dzieci leży na brzuchu na podłodze, drugie leży brzuchem na jego plecach. Dzieci kołyszą się na boki – jeż porusza swoim jabłkiem
Zabawa ” zające w norce”- jedno z dzieci robi klęk podparty , tworząc w ten sposób norkę dla zajączka, drugie jest zajączkiem. Dziecko ” zajączek” wchodzi do domku i siada skulone , później obchodzi norkę przechodząc między nogami i rękami klęczącego i w dowolny sposób , wymyślony prze siebie
Kołysanie partnera
c. Relaks – „Dzik” wg. M.Bodanowicz
d. relacje ” razem ” ( współpraca)
Zabawa „kolorowa pajęczyna” – wszystkie dzieci kładą się w kole na chuście z głowami skierowanymi do środka. Trzymają się za dłonie tworząc w ten sposób pajęczynę.