Etap II – REALIZACJA PROJEKTU

      Każdy projekt badawczy zakłada aktywność badawczą. Zatem istotnym momentem będzie zaprojektowanie i przeprowadzenie przez dzieci własnych badań, doświadczeń, eksperymentów, czy wywiadów.
Obecnie nie możemy zaprosić do przedszkola gości (ekspertów – może być nim rodzic, który zna się na temacie, a także rówieśnik, który miał większe doświadczenia z danym tematem niż pozostałe dzieci. Ekspertem może być również pani z biblioteki, pomagająca nam odnaleźć książki zawierające odpowiedź na postawione przez nas pytania…) nie możemy też iść na wycieczki (wyprawy badawcze).
Zapraszamy jednak Rodziny do współpracy i wspólnej zabawy poprzez działania badawcze z dziećmi w domach, a także przekazywanie efektów działań w formie fotografii, filmów, nagrań.
Dzieci po przeżyciach związanych z odkrywaniem, badaniem, poznawaniem często w czasie wolnym spontanicznie zaczynają bawić się w „temat projektu”.
W trakcie trwania projektu mogą pojawić się też dodatkowe pytania.
Gdy wspólnie uznamy, że poznaliśmy odpowiedzi na interesujące nas pytania podejmujemy decyzję o zakończeniu projektu.

 

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.