Etap II – REALIZACJA PROJEKTU
Każdy projekt badawczy zakłada aktywność badawczą. Zatem istotnym momentem będzie zaprojektowanie i przeprowadzenie przez dzieci własnych badań, doświadczeń, eksperymentów, czy wywiadów.
Obecnie nie możemy zaprosić do przedszkola gości (ekspertów – może być nim rodzic, który zna się na temacie, a także rówieśnik, który miał większe doświadczenia z danym tematem niż pozostałe dzieci. Ekspertem może być również pani z biblioteki, pomagająca nam odnaleźć książki zawierające odpowiedź na postawione przez nas pytania…) nie możemy też iść na wycieczki (wyprawy badawcze).
Zapraszamy jednak Rodziny do współpracy i wspólnej zabawy poprzez działania badawcze z dziećmi w domach, a także przekazywanie efektów działań w formie fotografii, filmów, nagrań.
Dzieci po przeżyciach związanych z odkrywaniem, badaniem, poznawaniem często w czasie wolnym spontanicznie zaczynają bawić się w „temat projektu”.
W trakcie trwania projektu mogą pojawić się też dodatkowe pytania.
Gdy wspólnie uznamy, że poznaliśmy odpowiedzi na interesujące nas pytania podejmujemy decyzję o zakończeniu projektu.
-
Kącik kolorów
2020-11-19
-
Kącik projektowy – nakrętki
2020-11-18
-
Dlaczego zgniatamy butelki?
2020-11-17
-
Co się stanie z plastikową butelką, gdy wrzuci się ja do śmieci?
2020-11-16
-
Ile mamy w domu koszy na śmieci?
2020-11-13