Etap II
II etap projektu poświęcony będzie działaniom badawczym.
Będzie to okazja do zdobycia i rozwijania wielu umiejętności u dzieci m.in.:
· formułowania i zadawania pytań osobom dorosłym- ekspertom
· uważnego słuchania dorosłych i siebie nawzajem
· dzielenia się swoją wiedzą
· zbierania informacji i rejestrowania ich w dowolny sposób (np. tabele, szkice, rysunki)
· obserwacji i opisu obserwacji (wykonywania rysunków z obserwacji np. w formie szkicu ołówkiem)
· wykorzystywania przyborów i materiałów konstrukcyjnych, technicznych i plastycznych
· przedstawienia i omawiania zdobytej wiedzy za pomocą m.in. rysunków, działań konstrukcyjnych, zabaw inscenizacyjnych itp.
DZIAŁANIA BADAWCZE:
1. Możemy zapytać kogoś, kto zna się na produkcji kartek.
2. Możemy zapytać rodziców.
3. Możemy iść do sklepu, w którym są kartki (papierniczy, materiały biurowe…).
4. Możemy iść do wytwórni kartek.
5. Możemy iść do wywiadowcy (pani lub pan, którzy udzielają wywiadów).
6. Możemy zaprosić kogoś kto zna się na kartkach.
7. Możemy zapytać google (telefon, tablet, komputer, laptop), asystenta google.
8. Możemy zobaczyć w telewizji.
9. Możemy iść do księgarni.
10. Możemy iść do biblioteki.
11. Możemy iść do drukarni.
12. Możemy iść do punktu ksero.
13. Możemy zadzwonić do kogoś kto zna się na kartkach.
14. Możemy zobaczyć w domu (sprawdzić).
15. Możemy znaleźć coś w piwnicy lub na strychu.
16. Możemy iść do sklepu gdzie są rzeczy do kartek np. pisaki, ołówki, kredki, pędzle, farby
17. Możemy obejrzeć film