LUTY
Mamo, tato!
w miesiącu lutym będziemy:
- Poznamy zasady i reguły bezpiecznej zabawy na śniegu, lodzie.
- Rozwijać umiejętności interpretowania utworu muzycznego za pomocą ruchu;
- Doskonalić koordynację wzrokowo- ruchową, słuchowo- ruchowo-wzrokową podczas zabaw o tematyce zimowej;
- Rozwijać umiejętności językowe wypowiadając się na temat utworów literackich, obrazków
- Rozwijać logiczne myślenie
- Kształtować pojęcia: małe, większe, największe.
- Kształtować sprawność manualną poprzez wykonanie różnorodnych prac plastycznych
- Rozwijać zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi;
- Rozwijać koncentrację uwagi
- Kształtować percepcję słuchową;
- Kształtować sprawność fizyczną– wzmacniać ogólną sprawność poprzez udział w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych.
- Rozwijać słownik czynny poznając nowe pojęcia, zimowe dyscypliny sportowe
- Starać się coraz lepiej koncentrować uwagę na innych osobach, słuchać co mówią, zadawać im pytania.
- Rozwijać swoją samodzielność przy nakrywaniu do stołu, nakładania potraw i porządkach po posiłku
- Doskonalić się w dbałości o porządek w swoim otoczeniu.
- Badać otaczający nas świat poprzez różne zmysły, uczestniczyć w zabawach badawczych z lodem, stawiać hipotezy, wyciągać wnioski.
- Poznawać zmiany zachodzące w przyrodzie związane z zimą.
- Kształtować umiejętności kontynuowania sekwencji.
- Kształtować umiejętności porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
- Kształtować umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtować umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej prostych wyrazów.
- Uczyć się nowych piosenek, pląsów, brać udział w zabawach muzyczno-rytmicznych przy poznanych piosenkach.
- Planować, przygotowywać wydarzenie kulminacyjne związane z zakończeniem projektu jabłko
Wiersz zimowy: „Lepimy bałwana” Tadeusz Kubiak
Od samego rana lepimy
lepimy bałwana.
Nos ma z marchwi, wielki,
oczy – dwa węgielki.
Co to? Jaś ze Zbyszkiem
niosą jeszcze miskę!
No i patrzcie – oto
bałwan w kapeluszu!
Teraz już mu śnieżek
nie zaprószy uszu.