Październik

Październik – założenia

Temat Kompleksowy „ Zawitała jesień”

  1. Kolory jesieni
  2. Kap, kap, stuk, stuk
  3. W parku
  4. Jesienne skarby
  5. Jesień w parku

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.
  • Reagowanie na sygnały dźwiękowe i wzrokowe w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 i 2 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
  • Poznanie znaków graficznych głosek: „A”, „O”, „I”, „M”, „T” – litera mała i wielka, drukowana i pisana. Wykonywanie ćwiczeń utrwalających znajomość tych liter.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
  • Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
  • Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych, drzew.
  • Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
  • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami
  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 3, 4.
  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 3, 4.

 

 

Październik – wierszyki i piosenki

Wiersz „Jesienią”

Jesienią, jesienią sady się rumienią;

Czerwone jabłuszka pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka, złociste gruszeczki

Świecą się jak gwiazdy pomiędzy listeczki.

– Pójdę ja się pójdę, pokłonić jabłoni,

Może mi jabłuszko w czapeczkę uroni!

 

Piosenka „Jesień w ogrodzie”

 

  1. Jeszcze na grządkach rosną marchewki,

ziemniaki, pory, buraki też.

Wszystkie warzywa są już dojrzałe,

trzeba je zerwać by zimą jeść.

 

Ref. Każdy grabi i wyrywa,

Piosenka Jesienny deszcz

sł. Stanisław Karaszewski 

muz. Wojciech Kaleta

Dziś chmurkę nad podwórkiem

potargał psotny wiatr,

aż deszcz popłynął ciurkiem

i na podwórko spadł.

 

Ref. Hej, pada, pada, pada, pada, pada deszcz,

jesienny pada, pada, pada, pada deszcz.

 

Deszcz płynie po kominie,

wesoło bębni w dach.

W blaszanej dzwoni rynnie

i wsiąka w mokry piach.

 

Ref.: Hej, pada…

 

Kalosze wnet nałożę,

parasol wezmę też,

bo lubię, gdy na dworze

jesienny pada deszcz.

 

Ref.: Hej, pada..

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.