Wrzesień

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, dziecko:

– potrafi opowiedzieć o tym, co robiło podczas wakacji; dzieli się swoimi wrażeniami, wspomnieniami z rówieśnikami

– utrwala sformułowania: daleko, blisko, dalej, bliżej z wykorzystaniem mapy

– wypowiada się na forum grupy i buduje zdania złożone

– rozpoznaje swoją wizytówkę

– wie, do której grupy uczęszcza oraz gdzie jest jego półka w szatni i szuflada w sali
– zapozna się z  rozmieszczeniem zabawek, książek, gier w nowej sali, odkłada je na wyznaczone miejsce
– kształtuje poczucie przynależności grupowej poprzez zabawy integracyjne

– współtworzy kodeks przedszkolaka i stara się przestrzegać zasad grupowych

– dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas codziennych zabaw

– poznaje zasady pierwszej pomocy

– poprawnie wypełnia karty pracy i doskonali umiejętności grafomotoryczne

– rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe w oparciu o historyjkę obrazkową

– rozwiązuje zagadki tematyczne

– uważnie słucha opowiadań i odpowiada na pytania nauczycielki

– poznaje świat wielozmysłowo

– przelicza elementy w zakresie sobie dostępnym

– opisuje emocje, które pojawiają się podczas trudnych sytuacji

– potrafi w sposób właściwy nawiązywać współpracę z rówieśnikami

– tworzy z klocków dowolne konstrukcje, uruchamiając wyobraźnię przestrzenną

– rozwija zdolności artystyczne korzystając z dostępnych materiałów w kącikach zainteresowań

– stosuje formy grzecznościowe na co dzień

– bierze udział w zabawach ruchowych i doskonali kondycję fizyczną

– rozwija zainteresowania czytelnicze i odczytuje niektóre litery

– doskonali orientację w przestrzeni, poprawnie operuje pojęciami: prawy, lewy

– potrafi zadbać o porządek po skończonej zabawie

– rozwija umiejętności matematyczne przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia

 

Wiersze i piosenki

„Opowiastka”

Natalia Usenko

Zbłądziły raz w lesie

dwie słodkie dziewczynki

i wpadły wprost w łapy

żarłocznej olbrzymki.

Olbrzymka kolacji akurat szukała.

– Dwie słodkie dziewczynki

To zdobycz wspaniała!

Już paszczę otwarła,

by wrzucić je w przełyk,

gdy nagle dziewczynki uroczo dygnęły.

– Dzień dobry! Dzień dobry!

– Czy nie przeszkadzamy?

– Czy mogłaby pani nas zabrać do mamy?

– Będziemy tak wdzięczne…

– Jest pani tak miła…

Olbrzymka pobladła i… prośbę spełniła.

A morał jest prostszy niż dwa razy cztery:

GDY SPOTKASZ POTWORA,

MIEJ DOBRE MANIERY!

 

„Kto ma”

sł. Marta Bogdanowicz, muz. Tradycyjna

 

Kto ma niebieskie oczy,

ma wstać, ma wstać, ma wstać,

bo chcemy go powitać

i jego imię znać.

Kto ma najdłuższe włosy,

niech wejdzie do koła,

wybierze sobie parę,

zatańczy dokoła.

 

„Kodeks naszej gromady”

sł. Marlena Szeląg, muz. Krzysztof Mroziński

 

Mówimy „dzień dobry” i „do widzenia”,

nie grymasimy podczas jedzenia.

W zajęciach chętnie uczestniczymy,

razem się bawimy i razem uczymy.

Ref.: To zasady ważne, to nasze zasady.

Są kodeksem naszej przedszkolnej gromady.

Dzięki nim jest zawsze bezpiecznie i miło,

dzięki nim się wiele przyjaźni zrodziło!

Pomagamy sobie i się dzielimy,

Za ręce chętnie w grupie chodzimy.

Innych słuchamy, o porządek dbamy,

w ciszy się bawimy i się nie kłócimy.

Ref.: To zasady ważne, to nasze zasady…

Jesteśmy mili i samodzielni,

Zawsze być chcemy bardzo uprzejmi.

Z szacunkiem do siebie się odnosimy,

młodszym pomagamy i prawdę mówimy.

Ref.: To zasady ważne, to nasze zasady…

 

Jeżeli ci wesoło”

sł. i muz. Tradycyjne

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

To podnieś brwi do góry i dotknij czoło swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

To otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

To pokaż najpierw język, a potem zęby swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

Nabierz w usta powietrze i klep policzki swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

 

„Podwórko lubi dzieci”

sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago

Na podwórku przygód wiele,

czeka pociąg i rakiety,

na plac zabaw przyjaciele,

niepotrzebne nam bilety!

Ref.: Podwórko lubi dzieci,

już każdy o tym wie!

Podwórko lubi dzieci,

tu nikt nie nudzi się!

Podwórko lubi dzieci,

tu zawsze dobry czas!

Podwórko lubi dzieci,

i mnie, i nas, i was!

Na podwórku najweselej,

piłka skacze, berek łapie,

więc się bawmy, przyjaciele,

niech tam deszczyk sobie kapie!

Ref.: Podwórko lubi dzieci…

Na podwórku karuzele

i huśtawki, i drabinki,

więc się bawmy, przyjaciele

niech wesołe będą minki!

Ref.: Podwórko lubi dzieci…

Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.