Wiosno, rozgość się!
ZADANIE 1
Wysłuchajcie uważnie wiersza Jana Brzechwy “Przyjście wiosny”.
Przyjście wiosny
Jan Brzechwa
Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.
-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiatki za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią –Witaj wiosno.
Po wysłuchaniu wiersza, odpowiedzcie na pytania:
- O co kłóciły się zwierzęta?
- Wymień zwierzęta, które się kłóciły.
- Czym miała, zdaniem zwierząt, przybyć wiosna?
- W jaki sposób pojawiła się wiosna?
ZADANIE 2
Poproście rodziców by czytali tylko pierwszy wers każdej zwrotki wiersza – dzieci dopowiadają kolejny.
Na przykład:
Rodzic: Naplotkowała sosna
Dziecko: że już się zbliża wiosna
R: Kret skrzywił się ponuro
Dz: przyjedzie pewno furą
Następnego dnia możecie zamienić się rolami:
Dz: Naplotkowała sosna
R: Że już się zbliża wiosna
Itd.
W ten sposób w mgnieniu oka nauczycie się całego wiersza!
ZADANIE 3
Może macie ochotę na wiosenną grę planszową? Poniżej znajdziecie zasady gry oraz gotową planszę do wydrukowania!
http://www.debinski.edu.pl/wiosna-gra-planszowa/
http://www.debinski.edu.pl/wp-content/uploads/2017/07/wiosna.pdf
ZADANIE 4
Nie wiem jak Wy, ale my z zaciekawieniem codziennie zaglądamy do Bocianów z Przygodzic. (link podany w czwartek) W niedzielę wieczorem udało nam się zobaczyć jajko w bocianim gnieździe! Obydwa bociany troskliwie go pilnowały! W oczekiwaniu na małe bocianie pisklę, wytnijcie obrazki i spróbujcie ułożyć je w odpowiedniej kolejności.
ZADANIE 5
Tradycyjnie mamy dla Was też zadania z nowo poznaną literką! Karty pracy znajdziecie w załącznikach wysłanych e-mailem!
Znajdźcie i pokolorujcie pola z literką G i g.
Napiszcie G i g po śladzie. Najpierw jednak spróbujcie „napisać” tę literkę palcem zgodnie z kierunkiem strzałek, zaczynając od miejsca, gdzie zaznaczono czerwoną kropkę.
Przedstawiamy Wam dziś zdjęcia przesłane przez Rodziców Zosi, Jasia, Tymona i Uli!
Czekamy na dalsze relacje z Waszych działań!
- Zosia i Jasiu podczas zabawy w modeling
- Tymon koduje obieg wody w przyrodzie na macie do kodowania
- Tymon koduje obieg wody w przyrodzie na macie do kodowania
- Bociany Zosi i Jasia
- Ula prezentuje wykonane zadania