8 czerwca
Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci
W minionych dniach często spotykaliśmy się z deszczem. Niektórzy mówili: pada deszcz – jest brzydka pogoda, a inni: Pada deszcz – wspaniale, deszcz jest przecież potrzebny. A czy Wy lubicie deszcz?
Posłuchajcie, co wydarzyło się w deszczowy dzień w pewnym przedszkolu:
„Wesoło mijał dzień w przedszkolu.
– Za chwilę przyjdzie mama i pójdę do domu – powiedziała Ola spoglądając na panią.
– Zawsze idę z mamusią na spacer a dzisiaj? Jeszcze rano była ładna pogoda – z żalem spogląda na spływające po szybie krople deszczu.
– Nie martw się – uśmiecha się pani Marzenka. W tej samej chwili w sali rozbrzmiał głos:
– Ola do domu.
– Do widzenia – dziewczynka zwróciła się w kierunku pani i wyszła z sali.
– Córeczko skąd taka smutna mina? – z daleka woła mamusia.
– Zobacz, co przyniosłam – Ola zagląda do dużej torby. Czerwone kalosze, które dostała na urodziny i peleryna. Jest także kolorowy parasol. Twarz dziewczynki rozjaśnia uśmiech.
– Ubieraj się, idziemy do parku. – Po chwili zawartość torby została ułożona na ławeczce.
– Hura! Co za niespodzianka…
Krople deszczu miarowo uderzają o parasol.
– Deszczowa pogoda też ma swoje uroki. Popatrz, w tafli kałuży odbijają się dwie postacie.
– Jakie kolorowe – śmieje się Ola.
– Przechodzenie przez kałużę to świetna zabawa – woła mamusia.
– Tylko ostrożnie, żeby woda nie wlała się do środka kaloszy, bo będziemy musiały wracać do domu.
– Posłuchaj, jak śmiesznie dzwonią krople deszczu – Ola wsłuchuje się w miarowe dźwięki.
– Śpiewają deszczową piosenkę – śmieje się mama i nuci.
plim, plim, plum, plum, tralala,
Ola dziś parasol ma.
Ma kalosze pelerynę
i zadowoloną minę.
Słucha jak muzyka gra
plim, plim, plum, plum, tra, la, la.
Kiedy wróciły do domu, Ola wyjęła farby i na dużej kartce namalowała dziewczynkę w czerwonych kaloszach, pelerynie z rozłożonym kolorowym parasolem. Czy wiecie, kto to taki?”
na podstawie opowiadania „Spacer w deszczu”
Odpowiedzcie na pytania:
– Dokąd idzie dziewczynka z mamą po przedszkolu?
– Dlaczego dziewczynka była zmartwiona?
– O co mama zapytała Olę ?
– Co mama przyniosła do przedszkola?
– Dokąd poszła Ola z mamą?
– Co robiła dziewczynka na spacerze?
– Przed czym przestrzegała mama Olę?
– Na jakie dźwięki zwróciła uwagę mama Oli?
– Co zrobiła dziewczynka, gdy wróciła do domu?
Zapraszamy, namalujcie deszczowy obrazek:
Wystarczy kartkę włożyć do miski z wodą, wtedy zrobi się taka mokra, jakby napadał na nią deszcz.
Ostrożnie wyciągamy ją z wody i układamy na stole. Teraz farbki, pędzel do ręki i malujemy deszczowe obrazki. Popatrzmy:
Dziewczynki namalowały deszczowe obrazki, spróbujmy zrobić to wszyscy 🙂
A tymczasem posłuchajmy deszczowej piosenki:
DESZCZOWA PIOSENKA – Śpiewające Brzdące
Deszczowa piosenka
1. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.
Ref. Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. (2x)
2. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.
Ref. Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. (2x)
Spróbujmy klaskać w czasie refrenu i pokazywać spadające z nieba krople 🙂
Pobawmy się kropelkami. Wystarczy wyciąć dowolną ilość kropelek z papieru – możemy poprosić o pomoc dorosłych:
- PARY
- KOŁO
- WĄŻ
- ZBIORY
- CHMURKA
np. Ustawmy kropelki w pary (udało się?), w kole, zróbmy węża, zróbmy ze sznurka (narysujmy na kartce itp.) 3 pętle -koła- (lub inną, dowolną ilość) – włóżmy kropelki w pętle w taki sposób, aby w każdej pętli było tyle samo kropelek. Zróbmy z kropelek chmurkę, ułóżmy obrazek itp. Na koniec można chmurki przykleić na kartce tworząc dowolny wzór.
Przyjemnej zabawy:)
Zapraszamy do zabawy
Wasze ciocie
Drodzy Rodzice
Zapraszamy do codziennej zabawy dla Małych i Dużych
- 1
- 2
- 3
- 4
Dziecko kładzie się na podłodze z prostymi nóżkami, a dorosły podaje mu między kostki stóp małą poduszkę
Teraz dziecko unosi nogi do góry i przekłada poduszkę do rąk, a następnie wyrzuca poduszkę jak najdalej za siebie.
Na koniec dziecko przekręca się na brzuch i czołga się w kierunku poduszki, chwyta ją i … wszystko od początku.
(Tak organizujemy miejsce do zabawy, by dziecko mogło bez obaw rzucać poduszkę za siebie :))
Dzięki tej zabawie wzmacniamy mięśnie brzucha, mięśnie ściągające łopatki, mięśnie wysklepiające stopę oraz odciążamy kręgosłup.
ćwiczenia opracowała mgr fizjoterapii Anna Chmielewska, tekst: Małgorzata Liszyk-Kozłowska (za – Miś X 2004)