Środa 6 maja
Na początek mała rozgrzewka, pamiętacie piosenkę na powitanie …kto lubi śpiewać, klaskać tańczyć raz, dwa, trzy?
Zaczynamy: marsz, podskoki, bieg, zmiany kierunków na klaśnięcie- słuchajcie uważnie.
A teraz klucz wiolinowy – oznaczający wysokie i krótkie dźwięki, idziemy na palcach.
Klucz basowy – dźwięki grube i niskie, idziemy szeroko.
Zamieniamy się w motyle przy dźwiękach wysokich, a potem kichamy przy niskich – udanej zabawy.
I znowu marsz – jeśli jeszcze macie siłę, wykonajcie ostatnie ćwiczenie, zamieńcie się w nasionko!
Czy Wy lubicie kiedy jest cisza? Kiedy słychać lecącą muchę lub bijące dzwony w kościele kiedy jemy obiad? Postarajcie się na chwilę zamknąć oczy i posłuchać co słychać w Waszym domu, udało Wam się?
A teraz szeptem wypowiedzcie swoje imię, teraz trochę głośniej i najgłośniej jak się uda.
Stworzymy teraz DŹWIĘKOWE RĘKAWICZKI
Potrzebujecie: gumowe rękawiczki jednorazowe, patyczki,ryż, sól, pompony, nakrętki, kulki lub inne przedmioty zróżnicowane pod względem wydawanych dźwięków.
Do lateksowych rękawiczek wsypujecie rożne przedmioty zróżnicowane dziękami jakie wydają, gdy obijają się o siebie. Następnie rękawiczki nadmuchujemy i zawiązujemy. Mama lub Tato zasłania nam oczy, Wy dostajecie do ręki taką wypełnioną „czymś” rękawiczkę i z zawiązanymi oczami potrząsacie kolejno rękawiczką i próbujecie odgadywać, co jest ukryte w środku.
Udało się?
Na koniec mamy dla Was do wysłuchania wiosenną bajkę muzyczną „Lata ptaszek” J. Brzechwy. Przyjemności