Środa 6 maja

Na początek mała rozgrzewka, pamiętacie piosenkę na powitanie …kto lubi śpiewać, klaskać tańczyć raz, dwa, trzy? 
 
Zaczynamy: marsz, podskoki, bieg, zmiany kierunków na klaśnięcie- słuchajcie uważnie.
 
A teraz klucz wiolinowy  – oznaczający wysokie i krótkie dźwięki, idziemy na palcach.
Klucz basowy – dźwięki grube i niskie, idziemy szeroko.
 
Zamieniamy się w motyle przy dźwiękach wysokich, a potem kichamy przy niskich – udanej zabawy.
 
I znowu marsz – jeśli jeszcze macie siłę, wykonajcie ostatnie ćwiczenie, zamieńcie się w nasionko!
 
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
 
 
Czy Wy lubicie kiedy jest cisza? Kiedy słychać lecącą muchę lub bijące dzwony w kościele kiedy jemy  obiad? Postarajcie się na  chwilę zamknąć oczy i posłuchać co słychać w Waszym domu, udało Wam się?
A teraz szeptem wypowiedzcie swoje imię, teraz trochę głośniej i najgłośniej jak się uda.
 
Stworzymy teraz DŹWIĘKOWE RĘKAWICZKI
 
Potrzebujecie: gumowe rękawiczki jednorazowe, patyczki,ryż, sól, pompony, nakrętki, kulki lub inne przedmioty zróżnicowane pod względem wydawanych dźwięków.
 
Do lateksowych rękawiczek wsypujecie rożne przedmioty zróżnicowane dziękami jakie wydają, gdy obijają się o siebie. Następnie rękawiczki nadmuchujemy i zawiązujemy. Mama lub Tato zasłania nam oczy, Wy dostajecie do ręki taką wypełnioną „czymś” rękawiczkę i z zawiązanymi oczami potrząsacie kolejno rękawiczką  i próbujecie odgadywać, co jest ukryte w środku.  

image.png

 

Udało się?
 
Na koniec mamy dla Was do wysłuchania wiosenną bajkę muzyczną „Lata ptaszek” J. Brzechwy. Przyjemności
 
https://www.youtube.com/watch?v=tDWbIN8KPXI  
Ta strona używa cookies. Czytaj więcej na temat polityki cookies.